O excursie in istorie (Alba Iulia)

Dragii mei , aceasta este postare cu numarul 400 pe blog , si am zis sa fie una istorica , pentru ca mi-a placut tare mult.

Ieri am fost in excursie cu copiii la Alba Iulia, vreau sa va spun ca am fost impresionata total, mi-a placut tare mult , va dati seama copiilor ce le-a placut. Denisei mele i-a placut tare mult , a zis ca se simte ca o printesa in castelul ei :D
Haideti sa va povestesc...
Am plecat la 8.30 din Deva, primul popas l-am facut la Luch 2000, sa mancam si cum nu se putea altfel am facut si poze cu strengarii mei ( copiii de la bloc cu care se joaca Denisa toata ziua).
Am plecat spre Alba Iulia.., am ajuns pe la vreo 10 si ceva...Primul impact vizual a fost de "WOOOW", si din partea mea si din partea copiilor.Eu fusesem la Alba dar cu foarte mult timp in urma si nu mai tineam minte mai nimic.

CETATEA ALBA IULIA
Se mai numeste si Cetatea Alba Carolina, este o fortareata cu bastioane in stil Vauban, a fost construita in sec al XVIII-lea sub domnia lui Carol al VI-lea, de catre arhitectul italian Giovanni Morando Visconti. 
Cetatea are 7 bastioane si are forma de stea.
Ce am vazut?
1.Catedrala ortodoxa(Catedrala Incoronarii)- Aici au fost incoronati regele Ferdinand I si sotia sa Maria.
2. Portile cetatii
3. Temnita
4.Platforma de artilerie
5. Celula lui Horea
6.Locul de supliciu
si multe altele...
SCHIMBAREA GARZILOR CETATII ( ceea ce ne-a impresionat cel mai mult)
Schimbarea garziulor se face la ora 12 si este un adevarat spectacol.
MUZEUL NATIONAL AL UNIRII
Muzeul a fost inaugurat in anul 1888 din initiativa Societatii de Istorie, arheologie si stiinte naturale ale Comitatului Alba.
In el este prezentata istoria inca din-naintea erei noaste incepand cu neoliticul, epoca bronzului, fierului, perioada dacilor si romanilor,rascoala condusa de Horea, Closca si Crisan din 1784, revolutia din 1848, domnia lui Mircea Cel Batran,Vlad Tepes, Alexandru Ioan Cuza, primul razboi mondial. Dar cel mai importanat este Unirea, atat cea din 1600 cat si cea din 1918.
SALA UNIRII
A fost ridicata in anul 1900 si a adapostit sedinta din 1 decembrie 1918 , in care cei 1228 de delegati au hotarat unirea Transilvaniei cu Romania.
MANASTIREA RAMET
Manastirea dateaza din sec. al XIV-lea, este o manastire de maici si este una dintre cele mai vechi asezamite calugaresti din Transilvania. Ridicata intr-un peisaj divin.
Sper ca nu v-am plictisit si v-a placut !!
Cand aveti ocazia nu ezitati sa mergeti !

Comments

Bucataras.ro

Bucatar Maniac

Lista mea de bloguri- My list of blogs