Prajitura"Metrou"

PRAJITURA METROU



Aceasta am facut-o astazi la cererea sotului :)





Si cam asa arata in sectiune




Am sa va postez si reteta originala si cea facuta de mine. Mie imi place sa personalizez retetele :)

RETETA ORIGINALA

 Blat galben: 4 oua, 260g zahar, 260g faina, 10 linguri apa calda, 7 linguri ulei, 1 plic praf de copt
Blat negru: 4 oua, 260 g zahar, 260 g faina (minus 4 linguri), 10 linguri apa calda, 7 linguri ulei, 1 plic praf de copt, 4 linguri cacao
Galbenusurile se freaca cu jumatate din cantitatea de zahar, apoi se adauga pe rand apa calda, uleiul, faina cu praful de copt, cernuta si turnata in ploaie. La urma se amesteca si albusurile batute spuma cu zeama de lamaie si cealalta jumatate de zahar (incorporate prin rasturnare). La blatul negru se adauga odata cu faina si cacao.
Se coc cele 2 blaturi in tavi de chec.
Crema: 300ml lapte, 5 linguri faina, vanilie, 300g unt, 300g zahar pudra. Se fierbe laptele cu faina si vanilia. Se freaca spuma untul cu zaharul si se incorporeaza treptat crema racita.
Glazura: 4 linguri zahar, 3 linguri cacao, 50g unt, 2 linguri apa. Se fierb toate ingredientele, amestecand continuu.
Se taie checurile in felii de 2cm si se lipesc alternativ cu crema. Se toarna pe deasupra glazura fierbinte.
Se tine 12 ore la frigider (sau la rece).
Se taie felii oblic cu un cutit incalzit la flacara.


RETETA MEA 

Blat galben:
3 oua
1 lingura de apa
5 linguri zahar
2 linguri ulei
3 linguri faina
jumate de praf de copt

Blat negru: 
 
3 oua
1 lingura de apa
5 linguri zahar
2 linguri ulei
2 linguri faina
2 linguri de cacao
 jumate de praf de cop

Crema
300 ml lapte, 5 linguri de faina, 7 linguri de zahar, esenta de vanilie, 200 ml frisca.
Am amestecat faina cu zaharul , estenta de vanilie apoi am adaugat laptele treptat si le-am pus la fiert pana s-au ingrosat , mestecand continuu.
Cand s-a racit crema am incorporat frisca batuta in ea.

Glazura: 
100 gr ciocolata , 3-4 linguri de frisca
Le-am pus pe foc pana s-au omogenizat.


Se taie checurile in felii de 2cm si se lipesc alternativ cu crema. Se toarna pe deasupra glazura fierbinte.




Bucataras.ro

Bucatar Maniac

Lista mea de bloguri- My list of blogs