Prajitura Ileana fara zahar- Sugar free walnuts and vanilla cake ''Ileana''

 
Prajitura Ileana fara zahar.
Pentru ca am avut de facut o comanda de tort fara zahar, am cumparat Xylitol, mi- a mai ramas si am zis sa il folosesc. Eu am mai folosit Xylitol acum cativa ani in urma, doar ca era lichid. Haideti sa va spun de ce aveti nevoie si ce am facut eu pe aici :).


Se fac 3 foi:

INGREDIENTE FOI:
9 albusuri
un praf de sare
9 linguri de  zahar
9 linguri de faina
3 linguri de faina

CREMA:
9 galbenusuri
9 linguri de zahar
esenta de vanilie
4 linguri de lapte
300 gr unt la temperatura camerei.

MOD DE PREPARARE:

Se face blatul pentru foi.


Albusurile se bat spuma, se adauga zaharul si se mixeaza pana devin lucioase.
Se adauga nuca , si se amesteca. La final se adauga faina  si se amesteca cu o spatula.
Se preincalzeste cuptorul la 170 de grade( fan) sau la foc potrivit pe gaz. Foile se coc pe foaie de copt in tava de 25x35.
Se pune o treime din bezeaua cu nuca si se coace 20-25 min. Intre timp bezeaua ramasa se tine la frigider.
Se scot foile pe un gratar si se lasa la racit.



CREMA:
Galbenusurile , esenta de vanilie si zaharul se amesteca incet fara sa faca spuma.
Se adauga laptele , se omogenizeaza si se pune pe abur.Se amesteca incontinuu pana se ingroasa.


Crema se lasa la racit.
Untul la temperatura camerei se mixeaza bine, si se adauga treptat crema rece.


ASAMBLARE:
 
Se pune o foaie pe un platou si  se pune o treime din crema si tot asa pana terminati.


La final se pune deasupra nuca macinata.


Pofta buna!

Comments

Bucataras.ro

Bucatar Maniac

Lista mea de bloguri- My list of blogs